Határtalanul!

HAT-17-04-2017-00032 "Kárpátaljai akcióprogram"
Pap és Csonkapapi községek kapcsolatépítése Kárpátalján

Az utazás időpontja 2018. május 31. – 2018. június 4.

Pap Község Önkormányzata és Csonkapapi Község Önkormányzata között 2015. évben került kapcsolatfelvételre sor. A települések vezetői elhatározták, hogy segíteni fogják egymást. 2016. évben erre vonatkozóan testvértelepülési megállapodás aláírására került sor.

Csonkapapi és Pap polgármesterei

A program partnerintézménye a Csonkapapi Napsugár Óvoda, ahova ellátogatott településünk delegációja. A települési adományból a gyerekek részére párna, paplan és ágyneműhuzat került vásárlásra. Az óvodában az elmúlt évben infrastrukturális felújításra került sor, viszont ezen eszközök beszerzése nem történt meg.

Csonkapapi Napsugár Óvoda adományok

Utazásunk célja a Kárpátaljai térség felfedezése, a Csonkapapi községben élők megismerése, a kapcsolat elmélyítése a településeken élők között. Utazásunk első napján ellátogattunk Csonkapapiba, a partnerintézmény Csonkapapi Napsugár Óvoda részére átadásra került az adomány, majd az óvodai dolgozókkal, gyerekekkel ismerkedtünk. Délután az önkormányzati hivatalba látogattunk el.

Ungvár Skanzen

Ezután, az Ungvári várat és a skanzent néztük meg. A Viharos településen található szállásra a késő délutáni órákban érkeztünk.

Vereckei hágó

A második nap a Vereckei hágónál jártunk, majd a munkácsi várat fedeztük fel.

Munkácsi vár

A harmadik nap Munkács környékét, a nevezetességeket néztük meg. Felfedeztük és megnéztük út közben a környék jellegzetességeit, a templomokat.

Makett templomok

A negyedik nap Viharos környékének felfedezésével telt: makett kiállítást és templomot néztünk meg. A délután folyamán barátságos futballmérkőzésre került sor a helyiekkel.

Barátságos mérkőzés eredménye

Utolsó nap településünk másik testvértelepülésére, Korláthelmecre látogattunk el. A késő esti órákban érkeztünk vissza Papra.